søndag 20. mars 2011

Fullmåne


Fullmåne over Averøy.
Snøen forsvinner sakte men sikkert,det er 9+ ute og vind (meldt regn senere i dag).
Skjæra har begynt å bygge reir i ei stor furu rett ved huset,så det blir leven når eggene er utklekt.Det samme paret har vært her i mange år.
Snøklokkene har så vidt kommet opp av jorda og det er småe grønne skudd overalt.Men jeg tror at trepeonen min er død for hele stammen og knoppene er myke :-(
Har funnet 2 døde gullfisk i dammen :-(
I morgen må jeg plante om tomat og Ipomea i større potter og det er bare et frø som har spirt foreløpig av blodbeger.

Ha ei fortsatt god helg!

4 kommentarer:

  1. Nydelig månen bilde! Planter du tomater allerede nå? Hmmm, kanskje jeg burde gjør det også. Uff, stakkar trepeon, håper alt jeg plantet i fjør overlever...skal vel ikke vite for en stund enda, da snøen er forsett tjukk på toppen. Huff...
    Måsene er et tegn på vår- husker enda å høre dem på langøya hver vår...når mann blir vant til det er det en fint lyd..men ikke når du er ikke vant med det...
    Ha en flott søndag!! Klem fra oss her i skogen

    SvarSlett
  2. Nydelig måneskin på Averøya!!
    Det klør i fingrene nå, hadde bare telen forsfunnet så jeg fikk grave i hagen:)
    Ønsker deg en fiiin søndag, Hanne

    SvarSlett
  3. Så fine og stemningsfulle bilder av fullmånen :)

    Leit med trepionen og gullfiskene dine. Jeg har ikke trepion i hagen, men de er fine, så kanskje senere.
    Her spirer også tomatene, de kan snart prikles over i egne potter.

    Ønsker deg en fin ny uke :)

    SvarSlett
  4. Nydelig bilde av månen, ja, sneen fikk fart på seg med vind og regn, men idag sner det igjen.
    Det e så koselig når man ser det spirer både ute og inne, følger dæ videre, koselig om du følger mæ og.

    Lisbeth ;O)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...