tirsdag 13. august 2013

Roser i sol og regn.

Rhapsody in blue,plantet i fjor og kom opp med
ei lita grein i vår,resten var ødelagt av frost.
Nå er det to kraftige greiner som har vært full av
blomster.

Polarstjernen har vokst i rakettfart,bare synd at den ikke remonterer.
Har plantet  New Dawn og en klematis sammen med den,
håper de rekker å blomstre før det blir høst.

Astrid Lindgren i sol


og i regn.
Disse måtte klippes helt ned etter vintern.

Schneewittchen måtte også klippes helt ned,
så det har blitt ei sen blomstring på rosene.

Dette er ei Hansarose (tror jeg ),skal sjekke navnet.
Måtte kjøpe den da jeg stakk nasen nedi og snuste :o)

Ei potterose
 
 Selvfølgelig er det ikke Ingrid Bergman den rosa rosen,
det er Astrid Lindgren.
Hvorfor det navnet dukket opp i fingrene vet jeg ikke for jeg har ikke
rosen engang.
Nå er det ikke ei sky på himmelen (onsdagkveld) og i morgen
er det selvfølgelig meldt fint vær og vi skal ha felles kursdag sammen
med alle bhgansatte på øya !!!
 
 
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Så mange fine roser=) Jeg er veldig glad i roser, men har dessverre ikke så mange av dem. Koselig å se på dine=) Håper du har det fint. Vibeke

    SvarSlett
  2. Flotte roser du har! Det ble sen blomstring på rosene mine også, for vinteren tok knekken på veldig mange av de. Noen måtte klippes helt ned som dine. Men sen blomstring er jo også fint :-)

    SvarSlett
  3. Nydelige roser!
    'Ingerid Bergman' kan det umulig være, for den er mørkerød!

    SvarSlett
  4. Nydelige roser. Min Astrid Lindgren fikk seg en knekk i vinter, og vil ikke blomstre i år. New Dawn fikk også noen frostskader, men kommer nå med fine knopper. Sen blomstring, men veldig etterlengtet.

    Klem

    SvarSlett
  5. Sjølv om det er seint er det jammen herlig likevel med ei slik fin blomstring.
    Her hos meg var det den store rosedøden etter denne vinteren så det er mange eg manglar den fine blomstringa av som t.d Astrid Lindgren. Har kjøpt meg nokre få nye og det er kun med høg herdigheits sone. Får håpe dei vil klare vintrane framover.
    For ein nydelig solnedgang du har tatt bilde av på innlegget ditt under.
    Ha det fint, klem frå MarJE.

    SvarSlett
  6. Så fine roser du har i blomst ennå:)
    Jeg plantet Schneewittchen i vår..den er så fin:)
    Ønsker deg en fin ny uke:))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...