søndag 4. mai 2014

Pilfletting

pilhytte,ser skeiv ut men bakken skråner litt der jeg tok bilde ;o)
når blad og nye greiner (de blir flettet inni) vokser så blir
den fin og grønn.
Barna som bodde her var ivertfall kjempefornøyd :o)

portal av pil,denne blir også grønn og fin

og et belgisk hegn eller pilgjerde
 
et klatrestativ i død pil,tenker at blodbeger skal få kose seg med denne :o)

Ser ut som en pinne men skal plantes i potte eller i bedet.
Det kommer nye skudd i toppen og bladene som kommer nedover blir tatt bort.
 
 

Jeg kjøpte med meg ekstra pil til å lage et piletre til.Måtte ta alt på stua for det var så kaldt og surt ute i går og forkjøla er jeg.

så er det bare å flette og knyte oppover

sånn da er treet ferdig,laget et på kurset så da har jeg to :o)
Ble litt dårlig bilde i sola men ;o)
I toppen kommer det nye skudd og greiner,
gleder meg til de begynner å bli grønne :o)
Har ei grein til overs som jeg skal kutte i mindre biter
og plante så kanskje blir det noen piltrær :o)
 
Ute er det endelig blå himmel :o)
 

5 kommentarer:

  1. Piltre er spennende altså, og så mye fint man kan lage :)
    På kurset du har tatt de øverst eller?
    Hvor får du kjøpt enkle pilgrener da?
    Nysgjerrig i dag e :)

    SvarSlett
  2. Enig, pilfletting er spennende. Her var kurs i fjor, men jeg fikk ikke være med, så jeg håper på at de holder et nytt snart!
    Det blir flott når det vokser seg til!

    SvarSlett
  3. Åhhh, så artig å se hva du har lært=) Utrolig mye fint det går an å lage av pil. Tenk når det blir grønn og vakker, så fint det blir=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Så masse fint som du har laget! Flinke deg!
    Pil er utrolig gøy. Må nok lære mer om dette, skjønner jeg.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. cheap prada handbags
    Hello, just wanted to mention, I loved this blog post.
    It was practical. Keep on posting!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...